Модерните градове са силно зависими от градския транспорт, който трябва да предостави бърза и удобна алтернатива за придвижване. За съжаление, градският транспорт на София е неадекватен за голяма европейска столица. Грешните политики в изминалите години го направиха все по-разреден, бавен и скъп. Въпреки инвестициите в метрото и стотиците милиони, които ежегодно се дават на ЦГМ, пътниците намаляват, а гражданите все повече разчитат на личните си автомобили. Софиянци са принудени дълго да чакат по спирките, да ползват най-бавния градски транспорт в Европа и да се возят в мръсни и претъпкани превозни средства. Последствията от сбърканата политика усещаме всички – опасно замърсяване, все повече задръствания и загуба на време.

В Спаси София от години работим активно върху подобряването на градския транспорт в столицата. Един от най-големите ни успехи е битката третата линия на метрото да е подземна и с връзка с другите метролинии, вместо скоростния трамвай, който Столичната община искаше да реализира. След нашата намеса третата метролиния беше пренасочена към ж.к. Овча купел като метростанцията в ж.к. Овча купел II в момента се строи там, където предложихме още през 2012 г.

След дългогодишна кампания и събрани над 31 000 реални подписа, София получи нощен транспорт. Изработихме и внедрихме модерен и ясен стандарт за визуална ориентация в метрото. Силно се противопоставихме на целенасочената политика на унищожаване на трамвайния транспорт в София и застанахме зад няколко проекта за разширение на трамвайната мрежа. Аргументирано се борихме срещу увеличението на цената на билета с 60% – решение, което отказа хиляди столичани от градския транспорт. По наша инициатива и с активното ни участие променихме нормативната уредба, която позволи обособяването на нови БУС ленти. Убедихме Столичната община за нуждата от нови коридори за ускоряване на автобусите и тролейбусите. През годините предложихме десетки идеи и решения за нови линии, подобряване на градския транспорт и неговото превръщане в удобна алтернатива на зависимия от автомобили град.

Всичко това постигнахме с минимални ресурси, без да харчим парите на гражданите и без да имаме глас в общината. Доказахме, че познаваме транспортните проблеми на града и знаем как да ги решим. Ползвайки доказано ефективни световни практики, ще се борим за организиран, екологичен и редовен градски транспорт. Ценим времето на софиянци и ще въведем европейски градски транспорт без да увеличаваме цената на билетите и картите. Ще инвестираме в нов подвижен състав и ще намалим интервалите, започвайки с основните градски линии. Ще направим транспорта по-ефективен с въвеждането на автономни коридори и БУС ленти и осезаемо ще намалим необходимото време за пътуване.