Бул. Вардар става парк със затревено трамвайно трасе
Идеята ни за линеен парк вместо паркинг на бул. Македония, която успяхме да наложим на Столичната община, ни окуражи да идентифицираме и други подобни места с потенциал за сериозно преобразяване.
Избрахме бул. Вардар тъй като разполага с достатъчно голямо пространство, което едновременно се ползва от пешеходци, велосипедисти, градски транспорт, както и за паркиране и автомобилно движение.

Същевременно, пълзящият за сметка на зелените пространства неуреден пазар е генератор на постоянен хаос с ориенталски привкус и е превърнал цялото околно пространство в сметище. Заради недостиг на паркоместа, автомобилите паркират в калта, по тротоарите и в зелените площи.
Въпреки това, пространството разполага с огромен потенциал, но за осъществяването му се изисква цялостна трансформация.
Булевардът може да се превърне в красив и спокоен линеен парк, с трамвайно трасе и места за паркиране.
Паянтовите бараки и сергии ще бъдат премахнати, а на тяхно място ще изградим нов парк върху площ от над 20 000 м2. Той ще разполага с алеи за разходка, площадки за детска игра, спорт и домашни любимци, богато улично обзавеждане и разнообразно озеленяване. Искаме да създадем удобно пространство, представляващо комбинация между парк и площад в сърцето на квартала – привлекателен градски оазис, където хората ще се задържат, а няма да преминават транзит.
Освен изграждане на парк и трамвайно трасе, ще предвидим цялостен ремонт на пътните платна, изграждане на нови тротоари, осветление, спиркови навеси и джобове.
Ще преосмислим паркирането в района, като по протежението на бул. Вардар ще построим паркинги с достатъчен капацитет за живущите в района,
но строго ще контролираме навлизането на автомобили в зелените площи. Нашата идея за проекта се базира на оригиналната зелена визия на булеварда, като я надгражда със съвременни материали и урбанистични решения, модерен дизайн и решаване на проблемите за всички участници в движението. Той ще бъде интегриран в дългосрочния ни проект за парка Околовръстна железница.
По протежението на парка ще изградим безшумна трамвайна линия върху затревено трасе, което ще бъде напълно интегрирано с останалата зелена система. То не само ще подобри обслужването с градски транспорт на редица квартали като Красна поляна, Разсадника, Западен парк и Илинден, но е от ключово значение и за целия град.
То е част от ринговия трамвай на столицата, свързва четири съществуващи трамвайни трасета,
дава алтернативи по оста север-юг и облекчава движението по натоварения бул. Константин Величков.
Трасето ще позволи разкриването на нови линии и ще даде възможност за директни връзки с Централна гара и квартали като Орландовци, Надежда и Борово. Съществуващата резервна жп линия до ТЕЦ Земляне ще бъде интегрирана в рамките на трамвайното трасе чрез поставянето на трета релса и използването на технологии известни като tram-train.
С цел скоростно трансформиране на тази градска язва, в максимално кратки срокове ще организираме обществени обсъждания и подготовка на проекта. Убедени сме, че София се нуждае от преосмисляне и цялостна промяна на забравените от десетки години градски пространства. Време е хаосът да даде място на спокойна, уредена и функционална среда, която ще бъде център на социалния живот в кварталите.
Искаме да чуем твоето мнение за "План за София"
Ще се радваме да чуем всички ваши идеи, предложения, критики или похвали! Коментирай и ни кажи в каква София искаш да живееш.