IV. Е-билет и удобни прекачвания
Градският транспорт на София е застинал в 20-ти век. Въпреки многогодишните обещания и предвидената колосална сума от 90 млн. лв., София остава една от малкото столици без интегрирана система за електронно таксуване. Вместо удобни и различни билети, стимулиращи прекачванията, гражданите са принудени да плащат по 1,60 лв. за всяко пътуване. Транспортната мрежа е разпокъсана и не покрива нуждите на една модерна столица, разписанията са неадекватни, а времето за чакане по спирките често е непредвидимо и дълго.
И вместо по примера на много от европейските столици, които стимулират нощната икономика, в София след 20 ч. придвижването с градски транспорт е силно ограничено. Очевидно досегашната администрация смята, че животът в големия град спира след залез слънце. Всичко това обяснява защо всеки ден се регистрират по 600 нови коли, а в класацията на Mercer за качество на живот, София е последна от всички столици в ЕС.