VI.5. Разумно развитие на метромрежата
С парите, които Общината плаща за 1 км изминато разстояние с метровлак, могат да се покрият разходите за изминатото разстояние на 4 трамвая или 5 автобуса. Отклонението на М3 от ж.к. Слатина до Окръжна болница предвижда натоварвания от 25 хиляди пътника на ден – многократно по-малко от нужното за метро, а в случая със Студентски град, макар прието като далекоперспективно, трасето се окачва да свали “цели” 400 автомобила от улиците, когато и ако се построи.
Метрото е скъпа и тежка инфраструктура, струваща около 30 милиона лв./км. С парите, които биха се дали, за неефективна и ненатоварена отсечка на метрото могат да се осигурят бързи, преки и висококапацитетни линии на наземния транспорт в цяла София и да се финансират десетки километри нови скоростни трамвайни трасета.
Няма отклонение проектирано извън предвижданията на Генералната схема, което да не завършва до някой мол.
През 2015 г. общината прие проучване за отклонение на М1 до Ring Mall, поръчано и платено от собствениците му. Днес то се обявява като връзка със Симеоновския лифт, макар че всички изходи на метростанцията я свързват с мола, а не с хипотетичната нова долна станция на лифта, за изграждането на която и досега не е ясно кой ще плати. Отсечката на отклонението на М3 през ж.к. Слатина след предвидената станция на ул. Слатинска реално е проектирана само, за да може общината да се похвали, че свързва Тех Парк София и зала Арена Армеец с метрото.
Трафикът, който бизнес сградите около The Mall (където е предвидена последната станция от отклонението) генерират, няма да се облекчи осезаемо, защото пътуването с метрото от мола до метростанция Орлов мост ще е по-дълго от това с автомобил или автобус в BUS лентата по бул. Цариградско шосе.
Искаме да чуем твоето мнение за "План за София"
Ще се радваме да чуем всички ваши идеи, предложения, критики или похвали! Коментирай и ни кажи в каква София искаш да живееш.