III.1. Нови БУС ленти и скоростни трамвайни коридори
Титлата “европейска столица с най-бавен транспорт” е срамна за град като София и това трябва да се промени. Затова активно ще работим върху създаването на свързана мрежа от БУС ленти за скоростно движение на автобусите и тролейбусите по основни градски артерии.
Целта на лентите за градския транспорт не е да затормозяват автомобилния трафик, а да гарантират, че всички ще се придвижваме по-бързо.
Досегашният непрофесионален подход, изчерпващ се с боя по пътното платно, ще заменим със задълбочен генерален анализ на пътната обстановка. Нови БУС ленти ще се създават само след корекции в инфраструктурата, лентите или светофарните фази с цел минимални усложнения за автомобилите. Те ще бъдат адекватно обозначени, а спазването им ще се съблюдава стриктно и постоянно чрез система от автоматични камери. С тяхна помощ градският транспорт ще стане значително по-бърз и редовен, а гражданите ще виждат реалната полза от новите скоростни трасета. Ще извършим и оптимизация и свързване на съществуващите БУС ленти, за да осигурим бърз транспорт до всички големи квартали на столицата.
Ще започнем с обособяването на БУС лента за тролейбусите по булевардите Васил Левски, Патриарх Евтимий и Ген. М. Скобелев, а след реконструкция и разширение, БУС ленти ще улесняват движението на автобусите и по бул. Христо и Евлоги Георгиеви и ул. Опълченска.
За допълнително облекчение на трафика, навсякъде където е възможно, ще комбинираме движението на автобуси, тролейбуси и трамваи в обособени трасета, прилагайки най-добрите световни практики, за да не повторим грешките, допуснати от общината при ремонта на бул. Константин Величков. Ще започнем с изграждането на такива по булевардите Мадрид, Възкресение, Черни връх и Тодор Каблешков.
Трамвайните трасета на София трябва да бъдат обособени и бързи. Планът ни е модернизацията и обособяването им да започне от центъра на София, чрез поставяне на качествени и естетични трамвайни ограничители. Първият булевард, който искаме да преработим, е Христо Ботев. Там ще изградим не само ограничено трасе, но и спиркови перони.
За да намалим времето за преминаване през центъра с 40%, от 12 на 7 минути, трамваите ще преминават с предимство през кръстовищата.
След анализ на резултатите от това ограничено трасе, ще пристъпим към реализацията на нови по булевардите Ал. Стамболийски и Янко Сакъзов. Те ще направят трамваите независими от колите, създавайки бърза и удобна алтернатива за градските пътувания.
Искаме да чуем твоето мнение за "План за София"
Ще се радваме да чуем всички ваши идеи, предложения, критики или похвали! Коментирай и ни кажи в каква София искаш да живееш.