Улиците в цяла София са осеяни с дупки и пропадания, а пътните знаци, осветлението и маркировката често липсват. Тротоарите са под всякаква критика- неравни, със стърчащи плочи и колчета, хлътнали или разпадащи се шахти, високи бордюри. Крайно амортизираната инфраструктура затруднява както придвижването на пешеходците, така и на шофьорите. Освен некомфортна, тя е и опасна, причиняваща инциденти, като немалка част от тях завършват и със сериозни наранявания.
Тази кошмарна картина е наше ежедневие от години. В същото време, кметът г-жа Фандъкова твърди, че голяма част от главните булеварди са изцяло ремонтирани и е ред на малките квартални улички, явно забравяйки състоянието на артерии като Цар Борис III, Сливница, Рожен, Св. Климент Охридски, Първа българска армия, Ситняково и много други. От години слушаме, че “догодина” кварталните улици стават приоритет, заделят се поредните десетки милиони, но подобрение не се наблюдава. Кварталите остават забравени от управляващите, където и малкото оставаща инфраструктура продължава да се руши.
Подобряването на уличната и тротоарна инфраструктура винаги е било сред нашите основни приоритети. Знаем, че качеството на живот в града не може да се подобри, ако нямаме базови условия за придвижване. През годините започнахме неравна, но безкомпромисна борба срещу некачествените ремонти и подавахме безброй сигнали за лошото състояние на улици и тротоари във всички райони на София. Предложихме създаването на специална строителна програма със сериозен бюджет за приоритетно изграждане и ремонт на улици и тротоари. В резултат на обществения натиск, заставихме общината да отстранява дефекти и да ремонтира тротоари.
Не сме спирали аргументирано да изискваме приоритетно изграждане на ринговите булеварди и пробиви като основно решение за намаляване на задръстванията и освобождаване на центъра от транзитно движение. Съвместно с експерти проведохме транспортно проучване по бул. Тодор Каблешков в района на кв. Манастирски ливади, доказващо сериозната нужда от изграждане на този ключов за развитието на София булевард. Обръщали сме вниманието на Столичната община и обществото към необходимостта от изграждането на бул. Копенхаген като втора връзка между кварталите Младост и Дружба и двете най-големи бизнес зони в София.
Активно се противопоставяхме на наложената от г-жа Фандъкова практика парите на данъкоплатците да се прахосват. Наши сигнали многократно са принуждавали Столичната община да налага глоби на обща стойност от няколко милиона лева на фирмите-изпълнители. Въпреки това, промяна в начина на работа няма. Този системен проблем не може да се реши с половинчати мерки, а има нужда от цялостен подход и решителни действия. Осъзнаваме, че София разполага с ограничен финансов ресурс и затова ще инициираме промени в законодателството, позволяващи създаване на черен списък на некоректни фирми, като така най-сетне ще прекратим феномена “ремонт на ремонта”.
Качествените и безопасни улици и тротоари изискват интегриран подход за осезаемо подобрение в градската среда. София се нуждае от много нови улици, тротоари, осветление и места за паркиране, както и от изграждането на пробивите, които да дадат нови, по-преки връзки и да освободят центъра от натовареното движение и шумовото и прахово замърсяване. Време е да направим София удобен и подреден град, в който трафикът няма да е кошмарен, а ходенето пеша няма да е премеждие.