III.2. Пълен ремонт и без павета по основни булеварди
Въпреки твърдението на г-жа Фандъкова, че основните булеварди в София вече са ремонтирани, голяма част от тях остават в лошо състояние и са сериозен източник както на фини прахови частици, така и на бизнес за автосервизите. Фокусирайки се предимно върху ремонт на старата инфраструктура в кварталите, няма да пропуснем и големите градски артерии, по които се движи сериозен трафик.
Първи наш приоритет е пълен ремонт на бул. Цар Борис III, включващ премахването на паважната настилка и замяната ѝ с асфалтова. Паветата не са подходяща настилка за булеварди с толкова сериозно движение, тъй като вдигат шум и са източник на замърсяване и кал.
Заедно с подмяна на настилката по цялата
дължина на булеварда ще ремонтираме и локалните платна, осветлението, тротоарите, велосипедната алея и ще осигурим пълен приоритет на трамваите в кръстовищата. Подобна реконструкция и нов асфалт ще получат и бул. Гоце Делчев и бул. Пенчо Славейков до Пирогов.
Сред критичните булеварди, намиращи се в трагично състояние, са Сливница, от входа на София до Орион, Самоковско шосе през кв. Горубляне, бул. Св. Кл. Охридски, ул. Мара Бунева в Орландовци и Бенковски, както и Ломско шосе от входа на София до метростанция Ломско шосе. След преработка и модернизация на подземната инженерна инфраструктура, освен нов асфалт, тези отсечки ще получат и нови тротоари, осветление и озеленяване, безопасни пресичания за пешеходците, както и ефективна организация на движението.
За неотложен ремонт са и бул. Джеймс Баучер в Лозенец, където паважната настилка ще бъде запазена, но пренаредена по модерна технология. Всички премахнати павета от големите и натоварени булеварди ще бъдат използвани за ремонт на малки улици в центъра, както и при оформянето на нови пешеходни зони и площади.
Искаме да чуем твоето мнение за "План за София"
Ще се радваме да чуем всички ваши идеи, предложения, критики или похвали! Коментирай и ни кажи в каква София искаш да живееш.