Спаси София иска асфалт по бул. “Цар Борис III”
Зелена вълна за скорост от 50 км/ч по булеварда, предлагат от организацията
Да се махнат паветата по столичния бул. “Цар Борис III” и да се заменят с асфалт, настояват от Спаси София.
Паветата не са подходяща настилка за булеварди с толкова сериозно движение, тъй като вдигат шум и са източник на замърсяване и кал, обясняват от организацията.
Активистите смятат, че състоянието на булеварда е трагично предвид, че той е входно-изходна артерия за столицата и един от най-натоварените в града. Паважната настилка, множеството пропадания и дупки, както и лошото осветление са не само неприятна гледка, но и причина за катастрофи.
“Основен приоритет за Столичната община трябва да бъде пълен ремонт на бул. Цар Борис III, включващ премахването на паважната настилка и замяната ѝ с асфалтова. Смятаме ремонтът за неотложен и ще се борим той да се заложи в бюджета и да се реализира още през 2020 г.,
заяви Борис Бонев от Спаси София, цитиран от offnews.bg
“Паветата трябва отговорно да се съхраняват и да се използват за улиците в центъра, по площадите и пешеходните зони, където да допълват историческия дух на столицата, но те създават проблеми по натоварените булеварди”, казват от Спаси София.
Множеството инциденти показват и сериозен проблем с пътната безопасност на булеварда. За да се подобри тя, от гражданската организация предлагат поставянето на камери за скорост, измерващи не само актуалната, но и средната скорост по булеварда.
“Трябва да се разработи и зелена вълна, настроена за 50 км/час, с което бързото каране ще бъде допълнително обезсмислено, но същевременно движението ще бъде улеснено. В допълнение, на пешеходните пресичания трябва да се изградят и защитни острови за изчакване, което е доказана мярка за подобряване на безопасността”
, допълни Гергин Борисов от Спаси София.
Освен нов асфалт, проектът за нова визия на бул. Цар Борис III задължително трябва да включва и ремонт на локалните платна, осветлението, тротоарите и велосипедната алея. Според активистите, булевардът има потенциал да бъде изключително приятен и по който да се пътува удобно и безопасно, независимо дали се използва градския транспорт, автомобил или велосипед.