VI.1. По-малко чакане по М2

Причината за големите интервали по М2 между Витоша и Обеля е зависимостта ѝ от М1 в споделения им участък, както и фактът, че депо Обеля не е било предвиждано да обслужва двете линии. При строителството на отсечката между метростанции Сливница и Обеля е частично изпълнена и замразена междинна метростанция при жп линията София – Калотина.

Разположение на коловозите на метростанция Модерно предградие

Първи приоритет за адекватното развитие на метромрежата в София трябва да е довършването ѝ, заедно с новата връзка с метродепо Обеля.

Това най-накрая ще позволи интервалите на линия М2 в Надежда, Банишора, Лозенец и Хладилника да се намалят и пътуването да стане по-комфортно,

а районът около новата метростанция да привлече свежи инвестиции. За станцията вече има готов проект, включващ жп гара, а към него ще добавим интермодален терминал и проект за изграждане на бул. Стефансон от бул. Панчо Владигеров до Софийския околовръстен път.