Тунел под Южния парк
През 2008 г. всички медии гръмко обявиха новината, че под Южния парк ще минава тунел, свързващ булевардите Никола Вапцаров и Гоце Делчев. Той е част от южната дъга на втория градски ринг и щеше значително да облекчи трафика в южна София, особено по ул. Хенрик Ибсен. За съжаление, няколко години по-късно тогавашният главен архитект на София – Петър Диков, започна упорито да лансира пробива до болница “Токуда” като по-евтина алтернатива. Днес той е изграден, трафикът по него е сериозен, а вторият градски ринг бе изкуствено пренесен на юг. Необходимостта от този тунел е актуална и днес, докато през “по-евтината алтернатива”, с която се оправда застрояването на терените зад Софияленд, задръстванията са ежедневие.
В нашия План за София, като основна част от пътната инфраструктура сме заложили изграждането на тунел под Южния парк, който ще помогне на всички да пътуват по-бързо.
Ще го реализираме с по една лента в посока, като ще започва от бул. Гоце Делчев веднага след кръстовището с ул. Костенски водопад.
Встрани от рампата ще се разположат локални платна, запазващи връзката с бул. П. Ю. Тодоров, като кръстовището с него ще се преработи в кръгово, а пешеходното преминаване ще става на ниво терен. Тунелът е с обща дължина от около 1400 метра и излиза на повърхността при бул. Никола Вапцаров след кръстовището му с бул. Черни връх. Безконфликтното преминаване под булевардите Черни връх и П. Ю. Тодоров, както и новопостроеното кръстовище при пазара Красно село, значително ще съкратят времето за пътуване от ж.к. Овча купел до Семинарията и Цариградско шосе.
Освен за автомобили, тунелът ще бъде и основен коридор за градския транспорт. По него ще минават линии, даващи удобни директни връзки с бул. Цариградско шосе и Студентски град.
Затова планираме изграждането на 3 подземни уширения, които да се ползват като автобусни спирки.
Първата е под Кучешката поляна, осигуряваща пряк достъп до Южния парк, втората – под ул. Козяк, даваща връзка с Правителствена болница и кв. Хладилника, а третата – под бул. Черни връх. По този начин ще осигурим бърза връзка между Лозенец и Хладилника с кварталите Гоце Делчев, Стрелбище, Красно село и Овча купел.
Трасето на тунела минава под двора на Правителствена болница и за реализирането му няма да се налагат никакви отчуждения. Той ще се изпълни по новоавстрийски тунелен метод, използван и при строителството на метрото и по предварителни разчети ще струва около 20 милиона лева.
Заедно с пускането на движението през тунела ще трябва да се въведат редица мерки за балансирано движение по ринга.
Най-важната от тях е осигуряването на свързана зелена вълна на всички кръстовища от ул. Атанас Дуков до ул. Дойран.
Искаме да чуем твоето мнение за "План за София"
Ще се радваме да чуем всички ваши идеи, предложения, критики или похвали! Коментирай и ни кажи в каква София искаш да живееш.