IV.2. Удобни и достъпни спирки

Пример за удобна спирка в Будапеща, Унгария

Състоянието на спирките в столицата е незадоволително. Навесите на най-натоварените, като Орлов мост, Плиска и Център по хигиена, са малки и недостатъчни, а голяма част от спирките изобщо нямат такива. Там където ги има, те са с различна визия и често са стари и неподдържани. Достъпът до спирките също е проблемен. За да стигнем до тях, обикновено минаваме по разбити тротоари и кални пътеки вместо по уредени и осветени алеи. В комбинация с неадекватните интервали на градския транспорт, отсъствието на нормални спирки принуждава хиляди да чакат без подслон в дъжд и пек. Всичко това отказва много наши съграждани от редовното ползване на градски транспорт, а Столичната община от години не инвестира в обновяване на спирките. Оправдание за бездействието е, че се чака концесия.

Compare imagesCompare images

Едно от първите неща, с които ще се заемем, е промяна на концесионните условия, тъй като гласуваните миналата година не гарантират на столичани модерни и функционални спирки.

С промените целим въвеждане на задължение за изграждане на големи, свързани и модерни спиркови навеси по най-натоварените трансферни спирки, които да могат да подслонят голям брой пътници. Необходимо е да се разработят и повече варианти за модулно оформление на всички типове спирки, както и да се осигури единна визия за целия град.

Заради спрелите паркирани автомобили, липсата на джобове и трамвайни острови превозните средства на градския транспорт често не спират близо до бордюрите. Така разстоянието между превозното средство и тротоара се увеличава, с което даже нископодовите превозни средства се обезсмислят. Това създава много проблеми при качването и слизането, особено за по-възрастните, майките с детски колички и онези с намалена подвижност.

За да подобрим достъпността на градския транспорт ще инициираме пълен одит и анализ на съществуващите спирки и ще възложим тяхна корекция. Спирането в зоните на спирките и възпрепятстването на нормалното движение на градския транспорт ще се санкционира особено строго.

Състоянието на спирките и тяхната функционалност и достъпност трябва да се подобрят, ако искаме повече хора да оставят автомобилите си и да изберат градския транспорт.