III.2. Булевардите не са паркинги

Основна причина за бавното придвижване в София, независимо дали пътувате с автомобил или градски транспорт, е паркирането по основните градски артерии. Дори по главни и рингови булеварди като Васил Левски и Патриарх Евтимий се паркира от двете страни на пътното платно.

Паркирането по булевардите намалява капацитета им с 4000 автомобила/час

Използването на ограниченото пространство за паркиране отнема от лентите за движение и е крайно неефективно.

За да направим придвижването по-бързо за всички, след изграждането на нови паркинги и реорганизация на съществуващите, ще освободим крайните ленти, започвайки от основните и най-натоварени булеварди. Особено внимание ще обърнем върху налагането на строг контрол в зоните на кръстовищата, където неправилното паркиране особено много затруднява нормалното движение. Където е необходимо и след сериозен анализ, крайните десни ленти, ползвани неефективно и в разрез с наредбите, ще бъдат преработени в нови БУС ленти или велосипедни алеи за допълнително стимулиране на алтернативното и по-екологично придвижване в София.

Градът ни е твърде задръстен, за да можем да си позволим лукса недостигащите пътни ленти по основни булеварди да се ползват като място за паркиране.

От тази практика няма печеливши – всички закъсняваме и губим ценно време в изнервящи колони от автомобили.

Силно вярваме, че това административно решение може чувствително да “отпуши” столицата ни.