II.1. Нови трамвайни трасета

Смятаме строителството на нови трасета за ключов елемент от нашия План за София. Фокусът ни ще е качественото изпълнение – красива, модерна и безшумна инфраструктура, осигуряваща висока скорост, без вибрации и шум. Приоритетно ще инвестираме в реализацията на двете най-необходими трамвайни отсечки – ринговият трамвай по бул. Тодор Каблешков и трамвайното трасе до ж.к. Дървеница.

Проучванията доказват, че тези линии ще се ползват от над 65 000 човека на ден и ще осигуряват транспортна алтернатива в периферията и връзка с метрото, чувствително намалявайки задръстванията и вредните емисии.

Унищоженото трамвайно трасе зад ТВ кулата в Борисовата градина

През следващите 3-4 години в района между ж.к. Дружба и ж.к. Младост ще бъдат изградени множество нови бизнес и жилищни сгради, за чието транспортно обслужване трамваят по бул. Копенхаген е незаменим. Заради това ще ускорим процедурата по строителство на трамвая, свързващ бизнес зоната и ж.к. Дружба II с
метростанция Младост III.

За да подобрим свързаността на кварталите Орландовци и Бенковски с центъра ще започнем процедурата по проектиране на заложения по ул. Мара Бунева трамвай като крайната му станция ще се намира до 60-то ОУ и стадион Георги Бенковски. Там ще предвидим и интермодален терминал за връзка с автобусите от селата Кубратово, Световрачене, Войнеговци, Подгумер и т.н. По този начин десетките хиляди жители на тези изолирани северни квартали ще имат бърза и удобна връзка до центъра и метростанция Лъвов мост.

Строителство на нови трамвайни трасета: 

  • по бул. Тодор Каблешков от бул. България до метростанция Г.М. Димитров;
  • от Семинарията до ж.к. Дървеница през метростанция Г.М. Димитров;
  • по бул. Копенхаген от ж.к. Дружба  II до метростанция Младост III.

Строителството и експлоатацията на трамвайни трасета са 4 до 6 пъти по-евтини от метро и са подходящи за квартали, в които няма достатъчно пътникопоток за подземна железница. От много години в различни части на София се говори за нуждата от бърз, устойчив и екологичен транспорт, а развитието на трамвайната мрежа е икономически изгоден начин това да се случи. Именно затова ще работим и върху изработка на проекти за разширяване на трамвайната мрежа в цяла София.

Ще инициираме работа по подготовката на нови трасета в Студентски град, ж.к. Младост, ж.к. Илинден и ж.к. Слатина. В процеса ще се консултираме с гражданите и експертите, за да ги направим удобни и предпочитани. Целта ни е новите отсечки да са максимално независими от трафика, осигуряващи бързо придвижване и намаляване на зависимостта от автомобилите.