III.3. Бързо пътуване с нови синхронизирани разписания

Голяма причина за бавния градски транспорт в София е невъзможността и нежеланието на ЦГМ да изготвя амбициозни разписания за движение на линиите. Даже след въвеждането на нови БУС ленти, като тази по бул. България например, скоростта на линиите не беше повишена. Очевидно досегашното общинско ръководство не разбира, че така се обезсмисля въвеждането на нови БУС ленти и изнервя останалите участници в движението. От друга страна, разписанията не отразяват интензивността на трафика в различните части на денонощието, което води до влачещи се превозни средства по празни улици.

В План за София сме заложили анализ и преосмисляне на разписанията по всички линии в града.

В този процес ще ползваме чуждия опит, експертиза и модели на градове като Прага и Варшава, които имат готовност да ни помогнат. Новите разписания не само ще осигуряват значително по-бърз градски транспорт, но и ще отразяват актуалната пътна обстановка в града. В извънпиковите часове и по време на уикендите и празниците градският транспорт ще се движи значително по-бързо.

Сравнение на разписанията на трамвайна линия 2 във Варшава и най-натоварената трамвайна линия в София.

С помощта на софтуер ще разработим и синхронизиране на отделните линии, така че прекачванията да се случват по максимално комфортен и ефективен начин за пътниците. Не на последно място, по коридорите, по които се движат по няколко линии, те ще бъдат синхронизирани с цел осигуряването на равномерен интервал на движение помежду им. С тази серия мерки целим значително да ускорим и подобрим градския транспорт, така че той да стане предпочитан начин за ежедневните пътувания на столичани.